Hayal satanlar ve hayalleri yıkılanlar (13) ...

Olguları sınıfsal açıdan ele almalıyız!

Son olarak, bana yönelttiğin, “Yaptığı siyasetle yönetimini kendi eliyle hediye ettiği Kıbrıs Cumhuriyeti’nin varlığını ve anayasasını kabul etmediğini her gün dile getirirken, Rumca konuşan Kıbrıslıları kendi kafasından uydurduğu 'yasalara' uymamakla suçlayıp duruyor” şeklindeki iddianı yanıtlayacağım dostum... Bir kere ben Rumca konuşan Kıbrıslıları suçlamıyorum... Rum toplumuna egemen olan burjuva işbirlikçi sınıfı eleştiriyorum. Ayrıca eleştirilerimi kendi kafamdan uydurduğum yasalara dayandırmıyorum... Tersine, Kıbrıs Cumhuriyeti liderliğinin uydurduğu hükmi karakuşî kurallara dayandırıyorum. İftira atmandan da belli ki, sen Kıbrıslı Türklerin tamamını TMT mensubu kabul ediyorsun... Kıbrıs'ın yönetimini Rum liderliğine ben mi, ya da Kıbrıs Türk halkı mı hediye etti?... Bu iddian bile Kıbrıs sorununu zerre kadar anlamadığının bir göstergesidir! 

Kıbrıs'ta yaşanan olayların gerçek faillerini, sırf sen anlayasın ve birazcık tarih bilgisi edinesin, Kıbrıs Cumhuriyeti'nin burjuva ve yarı-sömürge karakterini anlayasın diye sayfalarca yazdım... Üstelik hiçbir yazımda Kıbrıs Rumlarını bir bütün olarak suçlamadım. Ben olayları sınıfsal açıdan inceledigim için, her zaman Kıbrıs Rum egemenlerini, Kıbrıs Rum burjuvazisini veya Kıbrıs Rum liderliğini eleştirdim. Ama bu basit gerçeğin bile farkında değilsin!

Ne halkımın ne de çocuklarımızın hayallerini satan ben değilim; ama sen ve senin gibiler insanlarımızın hayallerini yıkıyorsunuz. Hele bazılarınız karma evlilik ürünü olup vatandaşlığı cebinize koydunuz ya… Başkaları umrunuzda değil. Sana hak olan başkalarına hak değil! Onların hakları olanı almasına engel olmak için, yalana dolana ve çamur atmaya dayalı her türlü politik ahlaksızlığı yapacaksınız, ama insanlarımızın hakkı olanı elde etmesi için mücadele eden bizler hayal satıyor olacağız... Hem de alkış ve para uğruna! Ayıp denen bir şey var... Bu kadar çirkin iftira ile politika yaptığınızı sanıyorsanız aldanıyorsunuz! İnsanın biraz da ağzından ya da kaleminden çıkanı kulağı duymalı, gözleri görmeli!

Biz hayal satmıyoruz... İnsanlarımızın somut olarak var olan hakları için mücadele ediyoruz. Ama siz insanlarımızın hayallerini yıkıyorsunuz. Hem de o hayallerden kendi payınızı aldıktan sonra... Yazıklar olsun! (SON)

(Not: Bu yazı dizisinin 3, 4, 5, ve 6 numaralı makaleleri, değerli yoldaşım Mustafa Onurer tarafından hazırlanmıştır. Katkıları için kendisine teşekkürü bir borç bilirim.)

 

10 Aralık 2022, Avrupa gazetesi


Yorumlar

Popüler Yayınlar