Siyasetle karışık futbol sohbetleri... (9) Kıbrıs dışında izlediğim maçlar

Günümüzde bir çok taraftar mevsimlik kombine biletler alarak Türkiye takımlarının maçlarına gitmektedir. Kıbrıs'ta 20-30 TL vermemek için maçlara gitmeyenler, binlerce lira bilet parası ve bir o kadar da uçak bileti ve otel parası ödeyerek Türkiye takımlarının maçlarına gitmektedir...

Ben hiçbir zaman sırf maça gitmek için yurtdışı seyahati yapmadım. Türkiye'de sadece bir kez maça gittim. Ama bir kere bile sempati duyduğum Fener'in maçına gitmek kısmet olmadı. Türkiye'de gittiğim tek maç sanırım 1975 yılındaydı. Bir vesileyle İstanbul'daydım, ve gitmişken Beşiktaş'ın Fiorentina ile oynayacağı Avrupa kupası maçını görmek istedim. O zaman stadyumun adı Mithatpaşa Stadı'ydı.  Sanırım tüm İstanbul takımları bu statta oynuyordu o yıllarda. Beşiktaş 2-0 önde götürdüğü maçı, son iki dakikada yediği 3 golle 2-3 mağlup bitirmişti. Fenerbahçe yenilmiş gibi üzümüştüm.

İngiltere'deki öğrencilik yıllarımda da, hiç değilse bir de futbol deneyimim olsun diyerek Tottenham stadyumundaki Tottenham-Arsenal derbisine gittim. Bu da ya 1978 ya da 79 yılındaydı. 2-2 biten bu maçın benim için güzel bir de hatırası oldu. Öğrenci olduğum için ucuz olsun diye kale arkasına bilet almıştım. Maçın tamamını ayakta seyrediyorduk. İngiliz taraftarlar zaman zaman takımlarına destek olarak yaptıkları tezahürata ek olarak sıralı bir şekilde birbirlerini itiyor ve karşıdan bakanlar bu hareketi tribünde büyük bir dalga oluşumu şeklinde görüyorlardı. Bu hareket esnasında sıkı durmazsanız düşüp ezilmeniz söz konusuydu. Ara ara tekrarlanan bu hareketlenmelerin birinde, ansızın Türkçe bağıran tok bir ses duydum: “E relax be ibneler!” Bu sesi hemen tanıdım... Bu zamanında bizim mahallemizde, Samanbahçe'de yaşamış, ve yıllarca İş Bankası'nın karşısındaki köşede, cemaat meclisi binalarının altında sandviç büfesi işletmiş Arap Ali'nin sesiydi. Hemen sesi duyduğum noktaya gittim. Ali abi beni tanıdı. Hem maçı izledik hem de sohbet ettik! Bu onu son görüşüm oldu... 1992 yılının 31 Ağustosunda, annemle aynı gün vefat ettiler. Biri Londra'dan, diğeri İstanbul'dan aynı uçakla Kıbrıs'a geldiler. Geceyi morgta birlikte geçirdiler ve ertesi gün cenaze törenlerini birlikte yaptık...

Fenerbahçe'yi canlı izlediğim tek maç da Londra'daydı. Bu da sanırım 1979 yılında olmalı. Arsenal ile Finsbury Park stadyumunda oynayan Fenerbahçe'nin maçını izlemeye gitmiştim. O maçı Fenerbahçe 2-0 kaybetmişti.

10 Temmuz 2021, Avrupa gazetesi


Yorumlar

Popüler Yayınlar